Ved køb på fit-plaster.dk binder du dig ikke til yderligere køb
Generelle oplysninger
TIEBREAK INT. ApS
Herstedøstervej 9
2600 Glostrup
CVR 35850325
[email protected]
§1 – Ansvar
Handel på fit-plaster.dk kan kun finde sted, hvis brugeren erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel med FIT.
§2 – Betaling
§2.1 – Ordrebekræftelse og betaling
Når vi har modtaget din ordre, får du med en onlinemeddelelse med besked om dit ordrenummer og det samlede ordrebeløb. Vi anbefaler, at du udskriver og gemmer denne meddelelse, som er din ordrebekræftelse. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra fit-plaster.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi modtager følgende korttyper: Dankort, Visa, MasterCard, JBC Maestro og MobilePay. Vi tager ikke kortgebyr.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
§2.2 – Sikkerhed ved køb
Det er fuldkommen sikkert at handle hos FIT. Betalingen sker ikke på FITs egne servere, idet vi sender kunden videre til DIBS’ SSL-krypteret betalingsvindue, hvor betalingen vil finde sted. Det betyder, at det kun er DIBS’ computere, der aflæser informationerne på dit betalingskort. Når deres sikkerhedsservere har modtaget informationerne fra dit betalingskort, bliver de sendt direkte videre til banken i krypteret form, og de vil aldrig blive gemt eller opbevaret hos FIT. Betaling med betalingskort sker i overensstemmelse alle gældende love og regler for onlinebetaling i Danmark. Når du har gennemført en onlinebetaling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail. Den anbefaler vi, at du gemmer. Vær opmærksom på, at e-mails afsendt af FIT kan havne i din spam/uønsketpost-mappe. Kig derfor heri, hvis du ikke kan finde mailen i din indbakke. Modtager du ingen e-mails, bedes du kontakte os, så vi manuelt kan sende dig din kvittering. Hvis en tredjeperson misbruger dit betalingskort, hæfter du ikke selv for misbruget, med mindre du har overtrådt reglerne for brug af betalingskort.
§3 – Levering
§3.1 – Leveringstid
Leveringstiden er normalt fra 1 til 10 hverdage alt efter forsendelsesform. Du vil modtage en e-mail fra FIT når varen er afsendt fra lageret.
§3.2 – Forsendelse
Levering sker med GLS eller Post Nord (Q Post/alm. breve). Fragtprisen er 29 kr. til GLS pakkeshop og 49 kr. med GLS omdeling. Der er dog gratis fragt ved køb over 275 kr. og på prøvepakker, hvis man ikke vælger Q-Post.
Hvis der ingen er hjemme på modtageradressen vil postvæsenet anmelde leveringen til afhentning på det lokale posthus. FIT påtager sig intet ansvar for den ekstra ulejlighed modtageren måtte have med evt. afhentning af varerne.
Vi opfordrer stærkt til at du undersøger varen når du modtager den. Hvis emballagen ser skadet ud så oplys gerne dette til postbuddet eller kontakt os hurtigst muligt på e-mail [email protected]. Såfremt du ønsker at afhente varen, kan dette ske hos Tiebreak International ApS på Herstedøstervej 9, 2600 Glostrup – dog ikke uden forudgående aftale. Ved afhentningen vil du blive bedt om at identificere dig med billede-ID og kvittere for afhentningen, så vi kan verificere og dokumentere at ordren udleveres til den rette person.
Hvis du modtager en forkert eller en beskadiget vare, refunderer FIT selvfølgelig forsendelsesomkostningerne, både for den oprindelige levering og for tilbageleveringen. Dette sker efter PostNords normale takster. Vi beder dig sende en mail til vores kundeservice på [email protected]
§3.3 – Forsendelsesudgift
Vi leverer altid gratis med B-post. Ønskes en hurtigere leveringstid, kan du i kassen vælge at få afsendt med Q-post.
§3.4 – Faktura
Fakturaen modtager du både elektronisk, når din ordre er modtaget, samt med dine varer ved levering.
§4 – Returnering og Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
I juleperioden forlænger vi fristen. Alle varer som er købt mellem den 20. november og den 31. december, kan leveres tilbage indtil den 15. januar det efterfølgende år.
§4.1- Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
§4.2 – Betingelser for returnering
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected] – i din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular, som du finder i bunden af handelsbetingelser og sende denne med retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenover, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage..
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug Ved køb af vores varer, kan den originale emballage muligvis udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor emballagen med retur for at sikre, at du får alle dine penge retur. Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
§4.3 – Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varen sendes til følgende adresse:
Tiebreak International
Herstedøstervej 9,
2600 Glostrup
Tlf. 36 88 99 05
E-mail [email protected]
§4.4 – Forsendelsesudgifter ved tilbagelevering
Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, med mindre returneringen skyldes en fejl fra FITs side. Udgifterne for returnering varierer afhængigt af ordrestørrelsen.
§4.5 – Refundering
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, som du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
§4.5.1 – Betalingskort
Har du betalt med kreditkort, krediteres beløbet til det betalingskort, som du anvendte ved købet.
§4.6 – Reklamationsret
Når du handler på fit-plaster.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Tiebreak International ApS
Herstedøstervej 9
2600 Glostrup
Tlf. 36 88 99 00
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
§4.7 – Varespecifikationer
FIT påtager sig intet ansvar for at mål og vægt stemmer overens med kundernes egne målinger. De vægt og mål med mere, der opgives, er producenternes angivelser. Såfremt en vare på disse punkter ikke findes at leve op til forventningerne, bedes du kontakte os.
§5 – Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Tiebreak Int. ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er fit-plaster.dk.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
§6 – Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.01.2020
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Fit-plaster.dk
Herstedøstervej 9, 2600 Glostrup
Telefon: 36 88 99 05
E-mail: [email protected]
CVR-nummer: 35850325
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)